Styring af værkstedernes facebook sider rykker

Styring af værkstedernes facebook sider rykker

Siden 2017 har au2parts tilbudt sine konceptværksteder styring af deres Facebooksider, så der hele tiden kommer nye og relevante opslag, samt at kommentarer og beskeder kommenteres og besvares. Under Corona krisen er det tilbud blevet en endnu større succes.

”Hvad koster et hjulskifte?”, ”Har I tid til at lave service på min bil i morgen?” ”Har I åbent pga. Corona?”, spørgsmålene er mange, når der kommenteres på Facebook eller beskeder sendes via Messenger. Siden marts måned, hvor Danmark for alvor blev påvirket af Corona, har antallet af forespørgsler via de sociale medier vokset eksplosivt. Det kræver lidt mere tid af værkstederne for at svare på beskeder, men hos au2parts kædekoncepterne er de godt hjulpet på vej af Konceptkontoret.

Tilbage i 2017 introducerede vi en pakkeløsning til værkstederne, så de nemt og effektivt kan være til stede på Facebook. Det er et medie, der bliver benyttet meget af især personer på 40+, så derfor bør vores medlemmer også være repræsenteret der. Men vi ved også, det ikke er nemt at nå det hele på travle arbejdsdage, derfor synes vi, det var nærliggende at bruge de kompetencer, vi har på området til at hjælpe værkstederne”, siger marketingchef hos au2parts og de tilhørende koncepter, Sanne Fredsøe og fortsætter: Derfor tilbød vi fra 2017 et produkt, som vores værkstedskæder AutoPartner, Teknicar og No-Name kan tilmelde sig. Her laver vi opslag for værkstedet omkring, hvad der er relevant at vide for bilejeren. Derudover laver vi forskellige konkurrencer for det enkelte værksted i løbet af året, konkrete tilbud, hvis værkstedet ønsker det og meget andet. Vores kendskab til branchen gør, at vi kender de forskellige sæsoner, er opmærksom på nye regler og love og i det hele taget er godt klædt på.

I dag er der tæt ved 120 værksteder på Facebook-løsningen, og der har været en stor tilgang siden marts. I de første uger af nedlukningen af Danmark, lavede hovedkontoret 20 % flere annoncer om ugen på Facebook pakkerne, så værkstederne kunne formidle til sine kunder, at værkstedet fortsat var åbent og alle regler vedr. COVID-19 blev overholdt.

Kædechef René Lang siger om dette: ”Der er ingen tvivl om, at Corona-krisen sætter krav til værkstedernes digitale tilbud. Her vinder de værksteder, der har brugt ressourcer på at være med helt fremme, når det gælder systemer til at komme i kontakt med kunderne. Vi ser en stigning med over 80 % på vores au2booking løsning. Tilbyder man ikke at kunderne kan bestille tid online, så er det ved at være tid til at komme op på hesten, for ellers bestiller kunden tid, det sted, hvor det er muligt, at booke en aftale fra hjemmets trygge rammer. Som nævnt er antallet i henvendelser via Facebook og Messenger også steget voldsomt, og det går altså ikke, at der er en responstid på tre dage. Det er her og nu kunden vil have svar”.

au2parts konceptkontoret har også i den seneste tid lavet tiltag såsom en chatfunktion på AutoPartner.dk og Teknicar.dk, så kunderne nemt kan chatte og få et hurtigt svar på deres spørgsmål. Tiden med en tre-dages responstid på henvendelser er uddød, og det skal vi indordne os efter.

Marketingkoordinator hos au2parts koncepterne, Julia Aakjær har haft travlt fra
hjemmearbejdspladsen med at styre værkstedernes Facebook sider samt at få
oprettet nye værksteder, der har tilmeldt sig ordningen.